رشد استفاده از پرینتر های سه بعدی

پرینتر 3 بعدی در صنعت چاپ

اشتراک گذاری :

رشد فزاینده در صنعت چاپ سه بعدی :

رشد استفاده از پرینتر های سه بعدی

رشد استفاده از پرینتر های سه بعدی

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد استفاده از پرینتر های سه بعدی در صنعت چاپ درآمد حاصل از خرید پرینترهای سه‌بعدی، مواد اولیه، نرم‌افزار و خدمات مرتبط با آنها تا پایان سال ۲۰۱۶ به مجموع ۲/ ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.  جدیدترین تحقیقات موسسه IDC در این زمینه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت چاپ سه‌بعدی در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ با متوسط نرخ رشد سالانه ۳/ ۲۲ درصدی در نهایت به ۹/ ۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

ایالات متحده آمریکا حدود یک‌چهارم کل درآمد جهانی صنعت چاپ سه‌بعدی را در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در اختیار خواهد داشت. این در حالی است که سه بازار بزرگ بعدی یعنی اروپای غربی، آسیا پاسیفیک (به جز ژاپن) و ژاپن در مجموع بیش از ۵۰ درصد از درآمد این بازار در همین دوره زمانی پنج ساله را به خودشان اختصاص خواهند داد.

بازار اروپای غربی :

 جالب اینکه بازار اروپای غربی به خاطر رشد سریع و فروش بالای خود به‌راحتی می‌تواند فاصله‌اش را با بازار بزرگ آمریکا تا سال ۲۰۲۰ کمتر کند. با این همه اما سریع‌ترین روند رشد بازار چاپ سه‌بعدی از بازار کشورهای منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپای شرقی و مرکزی می‌آید.

در واقع پنج منطقه از هشت منطقه جهان در این دوره پنج ساله شاهد رشد بیش از ۲۰۰ برابری در میزان درآمد خود از صنعت چاپ سه‌بعدی خواهند بود.  «کریستوفر چوت» یکی از کارشناسان ارشد موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد معتقد است: «همان‌طور که بازار چاپ سه‌بعدی رشد می‌کند و بزرگ می‌شود، مهم‌ترین روندهای رشد دیگر تنها به منطقه آمریکای شمالی محدود نبوده و مناطقی مانند اروپای غربی و آسیا پاسیفیک هم به سرعت در زمینه سرمایه‌گذاری در این صنعت و بخش‌های وابسته به آن پیشرفت می‌کنند.»

 

 صنایع تولیدی بیشترین سهم را از بازار چاپ سه‌بعدی در اختیار دارند و بیش از دوسوم کل درآمد جهانی چاپ سه‌بعدی را به خودشان اختصاص می‌دهند. به گزارش دنیای اقتصاد،  البته با اینکه تمام صنایع استفاده‌کننده از چاپ سه‌بعدی در دوره پیش‌بینی شده رشد بیش از صد درصدی را تجربه خواهند کرد، اما بخش بهداشت و درمان شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای از رتبه پنجم در سال ۲۰۱۶ به رتبه دوم در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

انتظار می‌رود درآمد صنعت چاپ سه‌بعدی از بخش بهداشت و درمان در پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۰ با رشد چشمگیری به بیش از ۱/ ۳ میلیارد دلار برسد. این جهش بزرگ به دنبال سرمایه‌گذاری قابل‌توجه ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی در صنعت چاپ سه‌بعدی در دو منطقه آمریکا و اروپای غربی اتفاق خواهد افتاد.

 تحلیلگران موسسه IDC :

«کارلا لاکورک» یکی از تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «به خاطر گستردگی کاربردهای مختلف چاپ سه‌بعدی و موارد مورد استفاده در آن و البته کاهش تدریجی قیمت آنها، انتظار می‌رود صنعت چاپ سه‌بعدی پیچیده و پیچیده‌تر شده و کاربردهای بیشتر و مهم‌تری در زمینه‌های دیگر هم پیدا کند. این در حالی است که کاربردهای فعلی چاپ سه‌بعدی هم همزمان در حال گسترش و رشد هستند.

برای مثال چاپ سه‌بعدی دندان با چشم‌انداز یکی از بخش‌های با بیشترین سهم بازار در آینده نزدیک (حدود ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰) به سرعت در حال رشد است. همچنین کاربرد چاپ سه‌بعدی برای ایمپلنت‌ها و ابزارهای پزشکی هم با سهم بازار حدود ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۰ یکی دیگر از بخش‌هایی خواهد بود که سهم بزرگی از بازار را در اختیار می‌گیرد.

گسترش بازارهای جدید :

  علاوه بر اینها، انقلاب چاپ سه‌بعدی در حال کشف و یافتن بازارهای جدید و کاربردهای تازه در زمینه‌های مختلف است. کارشناسان و تحلیلگران IDC به این نتیجه رسیده‌اند که بخش بهداشت و درمان یکی از بخش‌های با بیشترین پتانسیل رشد در این صنعت خواهد بود. این در حالی است که افزایش کاربردهای چاپ سه‌بعدی در طراحی خودرو در سال ۲۰۱۶ بیشترین درآمد را برای این صنعت به همراه داشته است.

به این ترتیب بخش طراحی خودرو با درآمد بیش از ۹/ ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بیشترین درآمد را برای صنعت چاپ سه‌بعدی به همراه داشته است و بعد از آن بخش هوا و فضا و چاپ تجهیزات دفاعی با درآمد حدود ۴/ ۲ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی، قرار دارند.

چاپ قطعات و ابزارها هم بخش قابل توجهی از صنعت چاپ سه‌بعدی را در اختیار دارد. به طور کلی اما انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ چاپ دندان با رشد چشمگیر به جایگاه سوم از نظر درآمد جهانی در این صنعت برسد، در حالی که چاپ سه‌بعدی دستگاه‌ها و ایمپلنت‌های پزشکی، چاپ محصول و نمونه اولیه و چاپ اندام‌های مصنوعی هر کدام تا سال ۲۰۲۰ درآمدی حدود یک میلیارد دلار را برای صنعت چاپ سه‌بعدی تولید خواهند کرد.

منبع: ایپینا  + افراکارتن

 [yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من