بسته بندی فلزی

بسته بندی فلزی

اشتراک گذاری :

امروزه ظروف فلزی ( بسته بندی فلزی ) به عنوان بخشی از بسته بندی مواد خوراکی در اشکال مختلف با زندگی روزمره مردم سر کار دارد و مردم  در بیشتر خرید های روزمره خودشون با شکل های مختلفی از این نوع بسته بندی رو به رو می شوند.

مانند قوطی کنسرو٬ قوطی نوشابه٬ قوطی اسپره ٬ تیوپ آلومینیومی٬ قوطی های رنگ٬ محصولات پزشکی٬ بسته بندی مواد شیمیایی٬ قوطی های روغنهای غذایی و صنعتی٬ بشکه ها٬ گالن ها و … که از ورقهای فولادی و ورقهای آلومینیومی بیشتر ساخته می شوند.

ما تولید کننده کارتن و جعبه هستیم و این مطلب جهت اگاهی شما تهیه و تدوین شده است.

جنس ورق های بسته بندی فلزی :

ورقهای فولادی مصرفی در صنعت بسته بندی مواد غذایی پوششی از جنس قلع با ضخامتی مشخص در هر دو طرف ورق را دارند و در سایر موارد ورقهای آلومینیومی و فولادی هر دو به منظور محافظت دیواره ظرف فلزی و محتوی آن پوششی پلیمری به نام لاک در سطوح داخلی دارند که نوع لاک وابسته به نوع محتوی ظرف بسته بندی متفاوت است.
۶۱ درصد قوطی های فولادی و ۶ درصد قوطی های آلومینیومی به منظور بسته بندی مواد غذایی به کار برده می شوند و بررسی دقیق آماری نشان می دهد که سبزیجات ۳۰%٬ غذای حیوانات ۲۳%٬ غذاهای آماده ۱۳% و ماهی ۱۱% سهم بسته بندی فلزی را به خود اختصاص داده اند.

 

مزایای قوطی فلزی :

۱- اغلب آنها در مقابل ضربه های خارجی مقاوم هستند.
۲- قوطی فلزی در مقابل درجه حرارت بالا (درجه حرارت استریلیزاسیون) از مقاومت بالایی برخودار است.
۳- این مواد اولیه بسته بندی، از مقاومت فوق العاده نسبت به نفوذ رطوبت، نور واکسیژن نشان می دهد.
۴- خاصیت مسموم کنندگی در آنها پایین است.

معایب قوطی فلزی:

۱- در آنها پدیده خوردگی در مقایسه با مواد اولیه بسته بندی دیگر سریعتر انجام می شود. در اثر خوردگی تغیراتی در سطح و داخل قوطی ایجاد می شود. به خصوص هیدروژن آزاد شده در داخل قوطی، منجر به بادکردگی قوطی و در نتیجه سوراخ شدن آن می شود.
۲- خوردگی حاصل درقوطی فلزی می تواند باعث تغییر رنگ و کاهش ویتامینهای مواد غذایی گردد.

 

 

منبع:

پاپنا  +   افراکارتن

 

 

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من