اندازه دستگاه چاپ

اندازه دستگاه چاپ افست

اشتراک گذاری :

اندازه دستگاه چاپ : بر اساس استاندارد جهانی ، دستگاه های چاپ بر اساس تقسیم بندی مبتنی بر اندازه ، دسته بندی میشوند و واحد اندازه گیری آن را ورق میگویند ، ورق یعنی حداکثر اندازه کاغذ وارده به ماشین چاپ (( به طور مثال : دستگاه چاپی که حداکثر اندازه یک ورق ۵۰×۳۵ را  بتواند  قبول کند ، ماشین یک ورقی نامیده می شود )).

اندازه های دیگر بر اساس جدول زیر تعریف شده اند ( تصویر پایین ) و دانستن آن بسیار اهمیت دارد و از این پس نوع ماشین چاپ را با تعداد ورق خواهیم شناخت.

اینکه دستگاه ساخت کجا باشه  ( کارخانه و کشور ) یا مدل و آرایش قرار گرفتن برج های رنگ به چه شکلی باشه تاثیری زیادی روی کیفیت چاپ کار ما داره ولی  دسته بندی دستگاه ها بر اساس دهنه ورودی ماشین ( ورق ) هستش نه مارک و برند دستگاه.

"<yoastmark

در ایران از همه مدل های دستگاه در ورق های مختلف از نیم ورقی تا شش و نیم ورقی موجود هستش ولی اکثر کارهای چاپی در چند اندازه متداول در حال چاپ هست و به همین خاطر دستگاه های چاپ یک و رقی / دو ورقی / شش ورقی و شش و نیم ورقی نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر در بازار پیدا می شود.

اندازه های متداول عبارتند از :

۵۰×۳۵  یک ورقی که در اصلاح های چاپ جی تی او  ( GTO) هم گفته می شود

۷۰× ۱۰۰ – ۴,۵ ورقی

۸۰×۱۲۰  – ۶ ورقی

۵۰×۷۰  دو ورقی

طراحان حرفه ای  اندازه ماشین الات چاپ رو به خوبی می شناسند و برا اساس دهنه دستگاه ها , اندازه کار رو طراحی می کنند تا از حداکثر فضای کار استفاده کنند .

 

چاپ افست :

چاپ افست نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی‌گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است. در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد.

[yasr_visitor_votes size=”large”]

منیع :  افرا کارتن  +   مینیاتور گرافیک

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من