تعریف بسته بندی موفق

پاکت های استفاده سریع سیگار

اشتراک گذاری :

تعریف بسته بندی موفق , نقش بسته بندی موفق در موفقیت فروش بر هیچ کس پوشیده نیست و بسته بندی خوب می تواند موجب افزایش تحرک مدیران شده و سود زیادی را نصیب واحد تولید نماید در تعریف بسته بندی دیدیم که نقش بسته بندی رساندن پیام کالای بسته بندی شده به مصرف کننده است در عین حال بسته بندی موجب افزایش طول عمر محتوی خود شده و جاذبه های تبلیغاتی را در رابطه با مصرف کننده و بویژه در مقابل کالاهای رقیب بوجود می آورد بطور کلی زمانی بسته بندی را می توان موفق دانست که جاذبه های ذیل را دارا باشد :

  • جاذبه کلام
  • جاذبه طراحی
  • جاذبه حفظ و نگهداری محتوا
  • جاذبه کمیت و کیفیت مناسب
  • جاذبه استفاده آسان
  • جاذبه تبلیغات
  • جاذبه قیمت

با رعایت موارد فوق می توان گفت که ما یک محصول , در یک بسته بندی حرفه ای داریم. به بعضی از نکات بالا به صورت مختصر اشاره می کنیم.

جاذبه کلام و طراحی :

بسته بندی محصولات باید ساده و در عین حال جذاب و همچنین باید به گونه ای طراحی شود که قابل استفاده‌ برای کودکان و بزرگسالان باشد. حمل و نقل و  جایی محصول راحت باشد.  از رنگ های ( ترجیحا  روشن و شاد )  مرتبط با محصول استفاده شود تا محصول اثرگذاری و جذابیت بیشتری در ذهن مشتری خود ایفا کند .

 

جاذبه کمیت و کیفیت مناسب :

کیفیت بسته بندی محصول اهمیت به سزایی دارد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که همیشه به صورت آکبند و دست نخورده باشد، زیرا اگر مشتری با بسته بندی روبرو شوند که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد نسبت به آن محصول و کالا اعتماد خود را از دست می دهد. بنابراین برای همین  در طراحی بسته بندی باید به کمیت و کیفیت بسته بندی توجه ویژه بکنیم.

 

جاذبه استفاده آسان :

امروزه همه مردم به دنبال بسته بندی هایی هستند که خیلی سریع باز شوند و محصول به راحتی در دسترس باشه. همین امر باعث شده است بسته بندی هایی جدید و خلاق به وجود بیاید که این امر را برای مشتری ها آسان کرده است . این که بسته بندی زیبا و خلاقی داشته باشیم , بسیار عالی است ولی باید کاری کنیم تا محصول ما خیلی سریع از بسته بندی در بیاد تا مورد مصرف مشتری قرار بگیره. برای مثال پاکت های قدیمی سیگار رو اگه به خاطر داشته باشید , برای اینکه یه نخ سیگار از پاکت در بیاریم چقدر دردسر میکشیدیم اما الان شکل و شمایل بسته بندی های سیگار عوض شده و استفاده از سیگار درون پاکت خیلی راحت تر و آسان تر شده.

پاکت قدیمی سیگار

پاکت های استفاده سریع سیگار

 

انتهای مطلب تعریف بسته بندی موفق

 

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من