تعریف بسته بندی

اشتراک گذاری :

همه ما در زندگی روزمره خود با بسته بندی سروکار داریم اما اگر از ما خواسته شود تا آن را توضیح دهیم هر یک تصویر ذهنی متفاوتی نسبت به تعریف بسته بندی نسبت به دیگری داریم .

در استاندارد بریتا واژه بسته بندی بعنوان هنر یا عملیات مورد استفاده در آماده سازی کار برای حمل و نگهداری و یا تحویل به مشتری تعریف شده است و در تعریفی ساده تر می توان بسته بندی را به ظرفی گفت که مظروفی را در خود جای می دهد لیکن بهترین تعریف برای واژه بسته بندی توسط paine در سال ۱۹۶۲ داده شده است که امروزه نیز این تعریف به عنوان کامل ترین تعریف برای بسته بندی کاربرد دارد و به گفته آقای پاین بسته بندی عبارت است از :

( چند نظریه در ارتباط با تعریف بسته بندی )

  • یک سیستم که زمان تهیه کالا را جهت انتقال ، توزیع ، ذخیره ، خرده فروشی ، و مصرف کاهش می دهد .
  • یک مفهوم تضمین کننده برای تحویل مطمئن کالا به آخرین مصرف کننده در شرایط مطلوب و یا حداقل هزینه .
  • یک عامل فنی اقتصادی است که هزینه تحویل کالا را به حداقل می رساند در حالی که فروش و در نتیجه سود حاصل از آن را به بالاترین حد افزایش می دهد و در تعریفی ساده تر بسته بندی را می توان پوششی از یک سیستم که اصطلاحا کالا نامیده می شود دانست و اگر بخواهیم تحویل در مفهوم بسته بندی را از گذشته های دور تا امروز ارزیابی کنیم باید گفت : در گذشته پوشش بسته بندی کالاها فقط به عنوان حفاظت از کالا و نگهداری از آن بود که نقش آن مقابله با مجموعه مخاطرات فیزیکی ، شیمیایی شرایط حمل و نقل ، انبار و … بوده است . اما پس از انقلاب صنعتی پوشش بسته بندی از جنبه ارتباطی – تبلیغاتی که به دلیل رقابت فشرده تجاری و پاسخ به نیاز مصرف کنندگان مطرح شده بود مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر پوشش بسته بندی هر دو نقش حفاظتی و تبلیغاتی را ایفا می کند و به عبارتی دیگر بسته بندی وظیفه انتقال پیام تکنولوژی به مصرف کننده را دارد و واسطه ای است میان تکنولوژی و افراد مصرف کننده .

 

بسته بندی موفق

سه عملکرد اصلی بسته بندی

 

[yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من