بهترین تعریف کاغذ بازیافتی

بهترین تعریف کاغذ بازیافتی

اشتراک گذاری :

شاید بهترین تعریف کاغذ بازیافتی رو در تعاریف دولت کانادا پیدا کرد.دولت کانادا، در چهارچوب قانون حفاظت از محیط زیست این کشور ، تعریف جامعی در مورد کاغذ بازیافتی به شرح زیر ارائه کرده است.

بهترین تعریف کاغذهای بازیافتی شامل موارد زیر است :

الف) ضایعات کاغذ پس از فروش از قبیل ضایعات کاغذ و مقوای خشک تولید شده پس از تکمیل فرآیند کاغذسازی .

که این ضایعات عبارتند از بریده های پاکت ، بریده های صحافی ، ضایعات عملیات چاپ و سایر عملیات تبدیل، کیسه ، جعبه ، ضایعات تولید کارتن، کاغذهای بسته بندی کاغذ و مقوا.

ب) ضایعات کاغذ پس از مصرف ازقبیل ضایعات لیفی جمع آوری شده از ادارات، خانه ها ، شهرداریها

که شامل این موارد است: انواع کارتن کالا ، روزنامه های باطله ، مجلات باطله، ضایعات کاغذی مصرف شده مخلوط، انواع کارتها ، انواع پارچه های پنبه ای کهنه و بی مصرف.

کاغذهای بازیافتی شامل موارد زیر نیست:

۱) خرده کاغذهای تر از قبیل ضایعات کاغذی پایانه مرطوب ماشین کاغذ.
۲) خرده کاغذهای خشک از قبیل کاغذهای پاره شده در مراحل خشک کنی ، اتوزنی ، تولید حلقه و لبه بری حلقه ها.
۳) ضایعات کاغذی پیش از فروش از قبیل ضایعات حاصل از تبدیل حلقه به ورقه در محل کارخانه یا بیرون از آن و کاغذهای کنار گذاشته شده به علت داشتن نقص .
۴) ضایعات جنگل از قبیل کنده درختان ، خاک اره و ضایعات اره بری .

بهترین تعریف کاغذ بازیافتی

بهترین تعریف کاغذ بازیافتی

 

برخی از انواع کاغذ ها که نباید بازیافت شود :

کاغذ کثیف:

شما همیشه باید کاغذهای کثیف را در زباله دان انداخته و هرگز آن ها را در سطل مخصوص مواد بازیافتی نگذارید. جعبه های پیتزا، پوشک، دستمال کاغذی، حوله کاغذی، ظروف کاغذی و جعبه های باز شدنی(به کمک دست براحتی قابل باز شدن هستند) را در زمره مثال هایی از کاغذ کثیف که نباید بازیافت شوند فهرست می کند.

کاغذ ریز ریز شده :

ریز ریز کردن کاغذ طول الیاف کاغذ را کوتاه و ضعیف می کند و این در حالی است که الیافت برای داشتن ارزش بازیافت باید طویل و قوی باشند.خبر خوب این است که هر چند شما نمی توانید کاغذ ریز ریز شده را بازیافت نمایید،می توانید آن را کمپوست کنید. ضروری است که موادی با کربن بالا و نیتروژن پایین همانند کاغذ به توده های کمپوست اضافه شوند تا فساد غذای غنی از نیتروژن را معکوس نمایند. به این صورت کمپوست از مسیری صحیح از کاغذهای ریز ریز شده استفاده خواهد نمود.

موم،پلاستیک یا مقوای فویل پیچ شده :

بعضی از چیزهایی که اساسا دارای کاغذ هستند مقدار کمی موم،پلاستیک یا فویل دارند که مانع از بازیافتشان می گردد.مانند جعبه های غذای یخ زده , جعبه های آب میوه ، جعبه محصولات شیری و کارتن های شیر سویا انواع ویژه ای از این چیزها هستند.

 

بیشتر بخوانید:

مواد اولیه تولید کاغذ   +  ابعاد استاندارد کاغذ

منبع : یاشاربوم + افراکارتن

[yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من