انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی های آن و موارد مصرف

فلوت کارتن و جعبه

اشتراک گذاری :

در مطلب قصد داریم انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی هر کدام ( استانداردهای فلوت کارتن و جعبه ) را بررسی کنیم .

هر ورق , فلوت منحصر به فردی داره که برای ساخت کارتن ها و جعبه های مختلفی تولید می شود.انواع فلوت کارتن نقش بسیار مهمی در بسته بندی دارد.

طبق اصول معماری , یک کمان  بهترین تحمل کننده ی فشارهای سنگین خواهد بود ; این اصل فقط مربوط به مصالح معماری نیست، بلکه در مورد کاغذ هم صدق می کند.  کاغذهای موج دار (flute) شده که در اکثر بسته ها مورد استفاده قرار می گیرند بر همین اصل ساخته شده اند، علاوه بر استحکام، خالی بودن فضای بین لایه های این کاغذها باعث ایجاد نرمی و حفظ محصول در مقابل فشارهای سخت و شکننده خواهد بود همچنین این فضای خالی عایق بسیار خوبی برای دما محسوب می گردد.

در حال حاضر مقواهای موج دار یا فلوت  در ۵ اندازه ضخامت با نام های A فلوت / B فلوت / C  فلوت / E فلوت و F  فلوت  تولید می شود که ما سعی کردیم که انواع این فلوت ها را با دقیق ترین توضیحات و ویژگی ها  برای شما در عکس زیر شرح دهیم.

انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی ها آن

انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی ها آن

انواع فلوت کارتن و جعبه ویژگی های آن به تفکیک :

A-Flute   (A فلوت ) :

اصلی ترین و ضخیم ترین مقوای فلوت است. بیشترین موارد استفاده از آن برای ضربه گیری است و به عنوان نگهدارنده کنار محصول در درون بسته بکار می رود، بطور استاندارد دندانه یا کنگره آن با ارتفاع ما بین ۴٫۵ الی ۵ میلی متر و تعداد  دندانه ها بین ۱۰۵ تا ۱۲۵ عدد در هر متر است .بیشترین استفاده برای محصولات شکستنی مانند تلوزیون و …

B-Flute  ( B فلوت ):

دومین مقوای فلوت به لحاظ داشتن ضخامت است، برای بسته های نسبتا بزرگ مثل انواع ظروف شکستنی مناسب است همچنین بعنوان پانل تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.خصوصیت بارز این دندانه یا کنگره می توان به ایستادگی ، استواری و استقامت در برابر فشار و له شدگی اشاره کرد که نسبت به فلوت A کمی ضعیف تر است که بطور استاندارد  ارتفاع آن بین ۲٫۱ الی ۲٫۹ میلیمتر است و تعداد دندانه ها بین ۱۲۵ الی ۱۵۰ عدد بر هر متر است.

C-Flute ( C فلوت ) :

ضخامت آن از A-Fluteکمتر و B-Flute بیشتر است، این نوع مقوای موج دار دارای مصارف و کاربرد های زیاد است و تقریبا ۸۰درصد مقواهای مورد استفاده در دنیا از این نوع هستند. بطور استاندارد ارتفاع این دندانه ها ما بین ۳٫۵ الی ۳٫۷ میلی متر است و میزان کنگره ها ۱۲۰ الی ۱۴۵ عدد در هر متر است .

E-Flute ( E فلوت ):

ضخامت آن در حدود یک چهارم C-Flute و این نوع فلوت ها در اکثر مواقع برای کارتن های کوچک استفاده می شود و ظرافت برای تولید کننده مورد اهمیت است برای همین بیشتر در  بسته بندی مواد غذایی، جعبه پیتزا , جعبه کفش و کتانی , لوازم ارایشی بهداشتی , ادکلن و عطر , و …  مورد استفاده قرار می گیره . بطور استاندارد ارتفاع این کنگره ها میان ۱٫۱ الی ۱٫۶ میلی متر است و شمارش آن ها بین ۲۹۰ تا ۳۲۰ عدد در هر متر است.  این نوع دندانه و فلوت دارای بیشترین استقامت و پایداری در برابر له شدگی را دارند و از نظر سطح هموار و صاف تر است و برای چاپ و لمینت قابل قبول تر است. 

F-Flute ( F فلوت ) :

کمترین ضخامت را در میان مقواهای فلوت دارد و برای بسته بندی های بسیار ظریف و لوکس کاربرد دارد. بیشترین تعداد موج در میان مقواهای فلوتی را دارد بطور استاندارد با ارتاع ۰٫۸ میلی متر و شمارش فلوت شمارش آن ها ۴۲۰ در هر متر خطی است.

شماتیک انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی آن

شماتیک انواع فلوت کارتن و جعبه و ویژگی آن

 

 

 

[yasr_visitor_votes size=”large”]

منبع : افراکارتن

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من