استانداردهای فلوت کارتن و جعبه

انواع فلوت کارتن و جعبه

اشتراک گذاری :

استانداردهای فلوت کارتن و جعبه , طبق اصول معماری یک کمان , بهترین تحمل کننده فشارهای سنگین خواهد بود ; این اصل فقط مربوط به مصالح معماری نیست، بلکه در مورد کاغذ هم صادق است. کاغذهای موج دار (corrugated) یا (flute) شده که در اکثر بسته ها مورد استفاده قرار می گیرند بر همین اصل ساخته شده اند، علاوه بر استحکام، خالی بودن فضای بین لایه های این کاغذها باعث ایجاد نرمی و حفظ محصول در مقابل فشارهای سخت و شکننده خواهد بود همچنین این فضای خالی عایق بسیار خوبی برای دما محسوب می گردد.

در حال حاضر مقواهای موج دار یا فلوت  (انواع فلوت+تصویر) در ۳ اندازه نسبی نازک، متوسط و ضخیم و بطور استاندارد در ۵ اندازه ضخامت با نام های A,B,C,E&F تولید می شود.

انواع مقواهای استاندارد فلوت شده بر اساس ارتفاع موج به شکل زیر است :

انواع فلوت کارتن و جعبه
انواع فلوت

انواع فلوت:

در مطلب انواع فلوت , اشاره ای به فلوت های مختلف کردیم و ویژگی های آن ها و اینکه بیشتر در کجا مورد مصرف قرار می گیرد را بیان کردیم.
حال یک بار دیگر البته با نگاه دیگری انواع استاندارد های فلوت را بررسی می کنیم.

A-Flute

اصلی ترین و ضخیم ترین مقوای فلوت است. بیشترین موارد استفاده از آن برای ضربه گیری است و به عنوان نگهدارنده کنار محصول در درون بسته بکار می رود، بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در یک فوت ۳۳ عدد است.بیشترین استفاده برای محصولات شکستنی مانند تلوزیون و …

B-Flute

دومین مقوای فلوت به لحاظ داشتن ضخامت است، برای بسته های نسبتا بزرگ مثل انواع ظروف شکستنی مناسب است همچنین بعنوان پانل تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در یک فوت ۴۷ عدد است.

C-Flute

ضخامت آن از A-Fluteکمتر وB-Flute بیشتر است، این نوع مقوای موج دار دارای مصارف و کاربرد های زیاد است و تقریبا ۸۰درصد مقواهای مورد استفاده در دنیا از این نوع هستند. بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در یک فوت ۳۹ عدد است.

E-Flute

ضخامت آن در حدود یک چهارم C-Flute و برای بسته بندی مواد غذایی، جعبه پیتزا و … کاربرد دارد، بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در یک فوت ۹۰عدد است.

F-Flute

کمترین ضخامت را در میان مقواهای فلوت دارد و برای بسته بندی های بسیار ظریف و لوکس کاربرد دارد. بیشترین تعداد موج در میان مقواهای فلوتی را دارد بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در یک فوت ۱۲۸ عدد است.

 ترسیم مقایسه ای مقواهای فلوت شده بر اساس ارتفاع موج در تصویر زیر بسیار گویا است :

ترسیم مقایسه ای فلوت های مقوا
ترسیم فلوت های مقوا

انتهای پست استانداردهای فلوت کارتن و جعبه.

منابع :

افرا کارتن , فناوری و توسعه صنعت

[yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من