خصوصیات شیمیایی کاغذ

خصوصیات شیمیایی کاغذ

اشتراک گذاری :

خصوصیات شیمیایی کاغذ , یک صفحه کوچک کاغذ را به صورت دقیق وزن می­کنند و سپس آن را در بخاری مخصوص قرار داده و می­سوزانند . در نتیجه کاملاً سلولز خالص کاغذ سوخته و از بین خواهد رفت و چیزی که به صورت خاکستر از کاغذ باقی خواهد ماند،‌مواد اضافی آن است . چنین بخاری­ها دارای دستگاه دقیقی نیز هستندکه می­توانند خاکستر موجود را به دقت وزن نمایند .

آزمایش :

نوع جنس الیاف سلولز ،‌نیز بدین طریق عمل می­شود که یک قطعه کاغذ را ریش ریش کرده و به وسیله محلول­های شیمیایی آن را رنگ می­کنند و نتیجه حاصل شده را با قرار دادن آن زیر میکروسکوپ به دست آورده . جنس سلولز را می­شناسند و مقاومت خمیر کاغذ را از این نظر که در چه مدتی و زود یا دیرتر زرد خواهد شد نیز می­توان با قراردادن صفحات متعدد کاغذ در زیر نوار بسیار قوی ماورای بنفش در مدت­های معین مشخص کرد . تعیین میزان اسید موجود در کاغذ یعنی یک کاغذ بخصوص اسید دارد یا ندارد ‌می­توان با آزمایش­های ساده معمولی که درباره شناختن مواد اسیددار با استفاده از کاغذ تورنسل در سیمی معمول است ‌انجام داد .

آزمایش در چاپخانه ها :

این آزمایش معمولاً در چاپخانه­ های مجهز صورت می­گیرد و به آن اهمیت فراوان می­دهند . زیرا عکس­ العمل شیمیایی کاغذهای اسیدی پس از چاپ در مقابل بعضی رنگها ، موجب تغییراتی در رنگهای مورد نظرخواهد شد و دقت چاپ را به مقدار زیاد از بین خواهد برد . حتی ممکن است با وجود دقت­های لازم که در تمام مراحل چاپ به عمل آمده است وجود اسید در کاغذ رنگ دلخواه را تغییر دهد ،‌در نتیجه قسمتی از رنگ تصویر چاپ شده با مدل اصلی تطبیق ننماید ، چون کاغذهای اسیدی بعضی از رنگها را پس از چاپ کم­رنگ­ تر می­نماید .

خصوصیات شیمیایی کاغذ

در کنار خصوصیات شیمیایی کاغذ , خصوصیات فیزیکی کاغذ هم بسیار حائز اهمیت هست.

[yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من