جنگی هوشمندانه برای تسخیر بازار

اشتراک گذاری :

جنگی هوشمندانه برای تسخیر بازار , خلاقیت یک فرآیند ذهنی است که شامل تولید ایده یا مفاهیم جدید و یا ایجاد ارتباط های تازه بین ایده ها و مفاهیم موجود، می شود.

از دیدگاه علمی، محصولات یک تفکر خلاق (که گاهی تفکر واگرا نیز خوانده می شود)، معمولا دارای ابتکار و تناسب و اقتضاء هستند. از دیدگاه عام و روزمره، خلاقیت صرفاً عمل ساختن چیزی جدید محسوب می شود. یکی دیگر از تعاریف خلاقیت فرآیند شکستن پیش فرض ها و انگاشت هاست. بسیاری از ایده های خلاقه وقتی شکل می گیرند که فرد عقیده هایی که از قبل در ذهنش تشکیل شده بود را دور می اندازد و تصمیم می گیرد که راه و روشی جدید که به نظر می رسد دیگران به آن فکر نکرده اند را به کار گیرد تا به یک بسته بندی موفق برسند.

بررسی عملی :

طی بررسی های به عمل آمده، زیبایی و خلاقیت و نوآوری در طراحی و بسته بندی باعث جذابیت بیش از حد کالا می شود و چشم هر بیننده ای را جذب خود می کند ، موضوعی که از ابعاد گوناگون قابل بحث و بررسی است به ویژه اگر محصول شما در بازار مشابه های دیگری داشته باشه.

استفاده از خلاقیت و به وجود آوردن یک بسته بندی با طراحی زیبا تضمین کننده فروش و جذب مصرف کننده است به ویژه اگر محصول شما کیفیت بالایی داشته باشه.

ویژگی های خلاقیت در بسته بندی:

نقش گرافیک در بسته بندی :

– اجرا طراحی گرافیکی در بسته بندی یک محصول، باید بتواند علاوه بر اطلاع رسانی، زیبایی و معرفی، نقش تبلیغاتی و بازاریابی را نیز برای محصول ایفا کند.

– طرح هر بسته می تواند به طور مستقل مانند یک بروشور، پوستر و استند عمل کند. یعنی چنان کامل و جذاب و از روی آگاهی طراحی شده باشد تا بتواند خریداری را که محصول را نمی شناسد و در مورد آن اطلاعات کافی ندارد، ترغیب به خرید کند.به بیان دیگر یک طراحی گرافیکی موفق برای بسته بندی باید خود، محصول خود را بفروشد. پس طراحی وگرافیک یک بسته باید اطلاع رسانی پویا و اعتماد پذیر داشته باشد.

هویت بسته بندی محصول :

از سوی دیگر ایجاد هویت ایرانی از طریق بسته بندی کالا را داشته باشد و دارای ویژگی نوآوری، خلاقیت، تحلیل آور و ایده دهنده باشد که متاسفانه این موضوع در ایران هم چنان مورد توجه قرارنگرفته و به همین خاطر خسارات فراوان مالی در بخش های مختلف به بار آمده و می آید.

فاکتور های مهم در فروش و موفقیت محصول :

امروزه از مهم ترین فاکتورهای فروش و موفقیت در بازار تجاری توجه به هنر طراحی و بسته بندی است. اهمیت این شاخه از هنر گرافیک تا بدانجا است که در برخی از کشورها که تولیدکننده نیستند، تنها یک طراحی خوب بسته بندی برای کالاهای وارداتی، نام آن کشور را در زمره تولیدکنندگان کالا و در نهایت صادرات آن قرار می دهد. نمونه بارز این موضوع در ارتباط با زعفران ایران اتفاق افتاده، زعفران از ایران بصورت فله خریداری می شود و در کشور اسپانیا در بسته بندی های مدرن و خلاق به جهان عرضه می گردد و شما با مراجعه به یک سوپر مارکت به را

بسته بندی لاکچری زعفران

بسته بندی لاکچری زعفران

بسته بندی شکیل و لاکچری زعفران

بسته بندی شکیل و لاکچری زعفران

حتی با نام آشنای زعفران اسپانیا که اکنون برندی بزرگ در سراسر اروپا شده مواجه خواهید شد که این امر جای تاسف بسیار داره و صد البته که به طلای سرخ ایران هم محدود نمیشه.

جنگی هوشمندانه برای تسخیر بازار ( هنر در بسته بندی ) :

این به معنای آن است که جهان امروز تنها تشنه تولید کالا نیست بلکه این تولید هنر است که چرخه های اقتصادی را به حرکت درمی آورد.

بسته بندی و طراحی نامناسب، پایین بودن کیفیت و ابتدایی بودن بسته بندی کالاهای ایرانی، ایران را به کشور تک محصولی در صادرات تبدیل کرده است.

به خاطر بسپارید که طراحی وگرافیک بسته بندی یکی از مهمترین دست افزار های بازاریابی است و اثر بخشی آن بستگی به انتخاب بازار مورد نظر  جامعه شناسی و عوامل پیرامونی منطقه دارد تا تبدیل به یک بسته بندی موفق شود.

اهمیت بسته بندی خلاق موضوع بسیار حائز اهمیتی در صنعت ما است برای همین به شما پیشنهاد می کنم که مطالب زیر رو برای ملموس تر شدن مطلب و ایده گرفتن مطالعه فرمایید

  ایده های بسته بندی پوشاک

ایده های بسته بندی جوراب

 ایده های بسته بندی بطری

منبع: افرا کارتن + پانا

[yasr_visitor_votes size=”large”]

اشتراک گذاری :

مطالب بیشتر :

اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من